Cuma, Mart 15, 2002

Akal Atilla ve bazı iyi şeyler...




“Milliyet Sanat Dergisi tam 28 yıldır yayınlanıyor... Bu derginin kalbimde özel bir yeri olduğunu itiraf etmeliyim. Ben, iyi bir editörün -Akal Atilla- bir yazarı nasıl kamçılayıp, üretken hale getireceğini ondan öğrendim. Akal'ın yüreklendirmeleri ile uzunca bir süre dünyanın öte yanında karlı bir kentten bu dergiye yazılar göndermenin ve en iyi şekilde değerlendirildiğini görmenin kıvancını yaşadım. Milliyet Sanat'a ve öteki sanat dergilerine en fazla ihtiyacımız olan bir dönemden geçtiğimize inanıyorum... ...Beni derginin reklamını yapmakla suçlayacaklara, İsmet İnönü'den esinlenerek şunu diyorum: Bir ülkede iyi şeylerin reklamını yapanlar, kötü şeylerin reklamını yapanlar kadar cesur değilse o ülke iflah olmaz!”

Bu sözleri 4 Şubat 2001 tarihli Radikal gazetesinde yani Akal Atilla aramızdan ayrılmadan bir yıl önce Haluk Şahin yazmış. Ona karşı duyduklarını, iyi ki de o yaşarken belirtmiş. Geçtiğimiz Cuma (8 Şubat 2002) onu uğurladıktan sonra, bu yazıya eklemek için web’de ondan izler aradım... O yaşarken yazılmış yukarıdaki satırlar gibi. Atilla, kendisini geri planda tutmaya çok özen gösterdiğinden olacak, pek iz bulamadım. Sonra ardından yazılanları ve yazılacakları da bir yerde toplayıp, çok sevdiği kızı gazeteci Eser Atilla’ya iletmek aklıma geldi. Bu amaçla bir “Akal Atilla Defteri” açtım. Dostları ya da eskiden beri Milliyet Sanat Dergisi’ne yaşamında yer açanlar, bu deftere -bulundukları yerden- yazabilirler.

Bitirmeden, Şahin’in yukarıdaki son cümlesinden de esinlenerek, bazı “iyi şeyler” duyurayım...

  • Bir süredir ara verdiği internet yayınını tekrar başlatan “görsel sanat dergisi”. Bülent Akşahin ve Özkan Eroğlu’nun sorumluluğundaki derginin bu sayısında yer alan yazılardan bazıları: “Figen Ünüvar 'la Görüşme”, “Serdar Turgut ve Türkiye Üzerinde Dolaşan Tehdit”, “Bedri Baykam Sergisi”, “Anais M. Martin'den ‘Çizgilim”...

  • Üyelerini, yayınlarını ve derneği tanıtan, camia ile ilgili en son etkinlikler, yarışma duyuruları ile ilgili haberler veren ve bir de üyelik formu bulunduran; “Edebiyatçılar Derneği” sitesi …

  • Kendisini ve işlerini tanıtırken, internet’i başarıyla kullanma örneği: Ressam Nilgün Yonter Ercanturk’ün sitesi...

  • Ve son olarak bugünün (14 Şubat ) “anlam ve önemini”! perçinlemek isteyenler için bir armağan önerisi: “7 Ağaç” .


  • Yayın: 14 Şubat 2002, Milliyet Kültür ve Sanat Eki

    Hiç yorum yok: