Cuma, Kasım 28, 2014

Cemal EREZ'İN TUVALİNDEN "BİR BÜROKRATIN 24 SAATİ"

Cemal Erez  - Bir Bürokratın 24 Saati
5 Aralık 2014 - 4 Ocak 2015
Açılış: 5 Aralık Cuma, 18:30
Cemal Erez “Bir Bürokratın 24 saati”ndeki resimlerinde iktidarların, kitlelerin öneri ve girişimlerini çelişkiler ve saçmalıklarla engellemek üzere yapılandırdığı atanmışlar güruhunu ele alıyor. Bu topluluğun dünyasını, parçalanmış ve grotesk bedenler oluşturacak biçimde yeniden bir araya getirilmiş figürlerle, yirmi dört tabloluk fragmanlar halinde oluşturuyor.
Sanatçı bu seriyi, 2002 - 2010 yıllarında, Paris-İstanbul arası yolculukları süresince eskizler halinde tasarlamış ve ardından İstanbul’daki atölyesinde üç yıllık bir çalışmayla üretmiştir.
Cemal Erez, 1973 yılında İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Grafik Sanatlar Bölümü’nden mezun oldu. 1980-1983 yılları arasında Paris’te Des Arts Decoratifs okulu animasyon bölümünde eğitimini sürdürdü. 1980-1990 yılları arasında, Fransız Kültür Bakanlığı Sinema Merkezi desteğiyle yönetmen olarak filmler gerçekleştirdi. Paris’te büyük animasyon stüdyolarında çalıştı. 1990-1997 yılları arasında TC Kültür Bakanlığı’ndan aldığı desteklerle filmler yaptı. 2000-2010 yılları aralığında Fransız Kültür Bakanlığı ve Fransız Televizyonu 2. kanal tarafından verilen desteklerle animasyon filmleri yaptı. Halen Bahçeşehir Üniversitesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü'nde animasyon ve desen dersleri vermekte ve resim çalışmalarını sürdürmektedir.
-Sergi, Galeri Selvin'in 30. kuruluş yıldönümü sanat etkinlikleri kapsamında, galeri ve Depo'nun ortaklığında düzenlenmiş.-
Bu Bültenin Web Versiyonu: Depo İSTANBUL

 * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Dünkü "Açılış"tan izlenimler:


 Yukarıda Nora Seni'nin Sergi hakkında yazdığı metin...
Cemal Erez'in üç yıl boyunca yaptığı "24 saat", "24 tablo"...
Her birinin önünde saatlerce durup çözmeye çalışabilirsiniz... 


Tan Oral, Gürel Yontan, arkada Elif Aydoğdu Oral ve Güher Hanım...
24 adet tablonun sağdan sola doğru yerleşimini yapmışlar, merdivenlerde yorgunluk atıyorlar...
Heykeltraş Namık Denizhan ve eşi. Denizhan, DEPO İstanbul'daki sergi alanın ahşap zemininin eski ve özgün oluşunu beğenmiş, bunların Romanya'dan, eski adı "Kalas" olan Galati'den getirildiğini, Türkçe'deki "kalas" sözcüğünün de bundan kaynaklandığını söylüyor...





İki heykeltraş sohbette. Solda Rasim Konyar, sağda eski hocası Namık Denizhan...

Hiç yorum yok: